Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Vårt hållbarhetsarbete

På väg mot en hållbar bank

Att ta ansvar ligger i Lån & Spar Banks DNA. Det innebär att vi tar ansvar för både våra kunder, medarbetare och det samhälle vi är en del av. Det innebär även stort fokus på arbetet för att bli en mer hållbar bank.

För oss är det viktigt att vi gör vad vi kan för att gynna en hållbar utveckling. Detta för att det ska finnas en planet att ge vidare till kommande generationer, men även för att dessa generationer ska ha så bra förutsättningar som möjligt att leva sina liv och förverkliga sina drömmar.

Globala mål

Lån & Spar Bank står bakom och stödjer FN:s samtliga 17 världsmål – mål som alla är lika viktiga i det gemensamma arbetet för en hållbar global utveckling. Av dessa världsmål har vi valt att fokusera på fem: Hälsa och välbefinnande, Jämställdhet, Anständiga arbetsvillkor och ekonomisk tillväxt, Bekämpa klimatförändringarna samt Genomförande och globalt partnerskap.

Klicka på bilderna nedan för att ta del av och läsa mer om vad vi gör och hur vi arbetar med respektive världsmål.

Världsmålen vi fokuserar på

test
test
test
test
test