Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt blancolån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt blancolån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Tillgänglighetsredogörelse

Lån & Spar Bank är förpliktade att göra bankens tjänster tillgängliga i enlighet med lagen om tillgänglighetskrav för produkter och tjänster. På denna sida beskriver vi tillgängligheten för våra tjänster.

Målet är att alla våra tjänster ska vara tillgängliga för alla. För att uppnå detta följer vi de internationella riktlinjerna för tillgängligt webbinnehåll (WCAG).
Vi övervakar och utvärderar kontinuerligt tillgängligheten i våra lösningar och arbetar för att förbättra dem. Denna sida uppdateras i takt med nya förbättringar.

Tillgänglighet på www.lsb.se

Lån & Spar Bank arbetar ständigt med att förbättra den digitala tillgängligheten på www.lsb.se  och säkerställa att vår hemsida är tillgänglig för alla.

Vi bedömer att vi delvis uppfyller WCAG 2.1-standarderna för nivå A och AA.

Vi övervakar tillgängligheten på vår hemsida och genomför regelbundna skanningar för att identifiera eventuella utmaningar. Vi arbetar kontinuerligt för att förbättra tillgängligheten.

Tillgänglighet på internetbanken

Med Lån & Spar Bank internetbank har du tillgång till dina lån, konton, kreditkort och dokument. Du kan kommunicera säkert med oss och utföra olika bankärenden. Användare loggar in med BankID. 

Internetbanken delar många funktioner och teknisk arkitektur med mobilbanken/appen och bedöms delvis uppfylla WCAG 2.1 för nivå A och AA.

Vi arbetar ständigt för att förbättra den digitala tillgängligheten och säkerställa att internetbanken är tillgänglig för alla våra kunder. Vi övervakar och analyserar också kontinuerligt tillgängligheten i internetbanken för att säkerställa en bra användarupplevelse.

Tillgänglighet på mobilbanken/appen

Mobilbanken/appen ger tillgång till lån, konton, kreditkort och dokument. Användare loggar in med BankID. 

Mobilbanken/appen delar många funktioner och teknisk arkitektur med internetbanken och bedöms delvis uppfylla WCAG 2.1, nivå A och AA.

Vi arbetar ständigt för att förbättra den digitala tillgängligheten och säkerställa att mobilbanken/appen är tillgänglig för alla våra kunder. Vi övervakar och analyserar också kontinuerligt tillgängligheten i mobilbanken/appen för att säkerställa en bra användarupplevelse.

Lån & Spar Banks dokument

De dokument som används i samband med våra tjänster, till exempel villkor och avtal, är inte fullt tillgängliga. Det kan därför finnas dokument som ännu inte är läsbara på skärm, innehåller visualiseringar utan förklarande text med mera. Banken arbetar för att säkerställa att alla dokument är tillgängliga.

Vi arbetar kontinuerligt för att säkerställa att alla dokument uppfyller lagens tillgänglighetskrav. Du kan kontakta oss om du behöver ett dokument i ett alternativt format.

Kontakta oss om våra tjänsters tillgänglighet

Du kan kontakta oss om du har frågor om våra tjänsters tillgänglighet.

Om du upptäcker otillgängligt innehåll, funktioner eller dokument som du inte kan använda på lika villkor är du välkommen att höra av dig. Vi gör vårt bästa för att hjälpa dig vidare, till exempel genom att erbjuda information i ett alternativt format.

Kontaktuppgifter


Datum för uppdatering
Denna sida publicerades första gången den 27 juni 2025.