Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar
Mobil som visar upp ett bluffmeddelande

Varning för falska sms

nyheter

Just nu får vi indikationer på att det skickas ut bluffsms från Lån & Spar Bank gällande beviljade lån och ansökan om lån. Sms:et innehåller även klickbara länkar.

Har du inte ansökt om lån?

Om du inte har ansökt om lån hos Lån & Spar Bank bör du vara uppmärksam och inte klicka på några länkar i sms:et. Vid frågor och funderingar är du välkommen att ringa oss på 040-205 600. 

Här kan du läsa mer om hur du kan skydda dina bank- och kortuppgifter, samt hur du skyddar både dig själv och äldre i din närhet mot bedrägerier på nätet. 

Dela artikel:

facebookTwitterLinkedIn