När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.
Hur kan vi hjälpa dig?
Frågor & svar
Hjälpsektion
Övrigt
Så snart du ansöker om något av våra lån, kreditkort eller sparkonto så blir du kund hos oss.
Ett representativt exempel, eller repex som det i många sammanhang förkortas, används vanligen i samband med information om lån och krediter. Med ett representativt exempel avses den vanligaste förekommande kreditsituationen som banken/kreditinstitutets kunder har.
Lån & Spar Bank samarbetar idag med ett par medlemsorganisationer kring banktjänster till förmånliga medlemsvillkor. De särskilt förmånliga medlemsvillkoren har bland annat hjälpt många medlemmar att få en lägre månadskostnad när de har samlat sina lån hos oss.
Försörjningsplikt innebär att vårdnadshavare ansvarar för sina barns försörjning. I Sverige gäller försörjningsplikten till dess att barnet fyllt arton år. Om barnet studerar på gymnasienivå kvarstår försörjningsplikten upp till 21-årsdagen.
Du tar bort cookies som sparats på din dator, mobiltelefon eller surfplatta under Inställningar i din webbläsare. När du har tagit bort sparade cookies kommer cookiebannern upp igen och du lämnar de godkännande du önskar.
Du kan alltid ändra vilka cookiekategorier du godkänner. Du ändrar på följande sätt:
Rensa cookie-historiken i din webbläsare. Ladda om sidan och godkänn därefter önskade cookiekategorier cookiebannern på nytt.
Om du inte godkänner användningen av cookies kommer inte några cookies att sparas.
Samtycke innebär att du godkänner att vi använder cookies när du besöker vår hemsida. Du kan godkänna alla kategorier av cookies eller enbart vissa kategorier. Kategorin Nödvändiga cookies är dock obligatorisk, och krävs för att sidan ska fungera.
Ditt årsbesked finns elektroniskt i vår Internetbank. Du kan ladda ner det som pdf och spara på din dator/enhet eller skriva ut det.
Så här gör du:
1. Logga in med ditt BankID.
2. Klicka på menyvalet ”Brevlåda”.
När vi vill komma i kontakt med dig så ringer vi. Har du ett missat samtal från oss? Ring tillbaka så berättar vi varför vi sökt dig. Givetvis kan du också skriva ett meddelande i Internetbanken.