Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Hur reklamerar jag en korttransaktion?

Om du upptäcker en obehörig eller felaktig transaktion på ditt Lån & Spar Bank Mastercard och behöver göra en kortreklamation ska du kontakta oss på telefon 040-205 600. Det är viktigt att du hör av dig så snart som möjligt och utan onödigt dröjsmål. När vi ska hjälpa dig att undersöka korttransaktionen behöver vi bland annat uppgifter om transaktionsdatum, tidpunkt för köp eller uttag samt om transaktionen är gjord i fysisk butik, i en uttagsautomat eller digitalt via exempelvis en hemsida, app eller liknande.

Misstänker du att du utsatts för ett kortbedrägeri är det viktigt att du spärrar ditt kreditkort omgående och därefter kontaktar Polisen för att göra en polisanmälan. För att spärra Lån & Spar Bank Mastercard ringer du till vår spärrservice på telefon 040-205 698 (öppet dygnet runt).