Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Vad är ett representativ exempel?

Ett representativt exempel, eller repex som det i många sammanhang förkortas, används vanligen i samband med information om lån och krediter. Med ett representativt exempel avses den vanligaste förekommande kreditsituationen som banken/kreditinstitutets kunder har. Det representativa exemplet visar därför inte vilken ränta just du kommer få.

Vi tillämpar individuell räntesättning, vilket innebär att räntan, som är rörlig, bestäms utifrån dina specifika förutsättningar i din ansökan, samt i kreditupplysningen som tas i samband med ansökan.