Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Hur gör jag för att få tillgodohavande utbetalt?

För att få utbetalt tillgodohavande behöver vi följande underlag:

  • Bouppteckning
  • Kontouppgifter dit utbetalningen ska ske samt namn på kontoinnehavaren
  • Kopia på giltig ID-handling för samtliga dödsbodelägare alternativt den som företräder dödsboet samt fullmakt från övriga dödsbodelägare

Är dödsbodelägare också kund i banken kan uppgifterna skickas in via meddelande i Internetbanken. Annars ska dessa skickas till oss per post. Ser vi att det finns ett tillgodohavande på konto för dödsbo skickar vi alltid ut en blankett som kan användas för att lämna de uppgifter som behövs. Brevet skickas i regel ut till folkbokföringsadressen för den avlidne.