Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar
Hand som betalar med pengar

Faktura/Betalningar

För att ändra återbetalningstid behöver du kontakta oss via telefon 040-205 600, eller skicka ett meddelande via ”Brevlådan” i Internetbanken. Återbetalningstiden på ett lån kan både förlängas och förkortas.

Läs mer

Om du får betalningssvårigheter och inte klarar av att betala tillbaka ditt lån ska du kontakta oss snarast möjligt. Detta för att vi ska ha möjlighet att diskutera och försöka hitta en lämplig lösning utifrån din nuvarande ekonomiska situation.

Läs mer

Lån & Spar Bank Mastercard är ett betal- och kreditkort där du varje månad har möjlighet att välja om du vill betala hela eller delar av den kredit du utnyttjat.

Läs mer

Kontaktlös betalning, även kallat blippköp, innebär att du kan göra köp med ditt Mastercard utan att behöva slå pinkoden varje gång. Maximalt belopp för kontaktlös betalning är 400 kr.

Läs mer

Det är tyvärr inte möjligt att upprätta autogiro för att betala på lån hos oss. Önskar du en automatisk dragning så går det bra att upprätta en stående överföring från din bank.

Läs mer

Om du vill göra en betalning behöver du först överföra pengarna du har på ditt bankkonto hos oss till din huvudbank. I nuläget är det inte möjligt att göra betalningar till bank- eller plusgiro från Servicekontot.

Läs mer

Vi erbjuder tyvärr inte betalningsfri månad. Har du svårt att betala är det väldigt viktigt att du kontaktar oss så fort som möjligt, så vi kan diskutera och försöka hitta en lösning utifrån din nuvarande ekonomiska situation.

Läs mer