När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.
Hur kan vi hjälpa dig?
Frågor & svar
Hjälpsektion
Faktura/Betalningar
För att ändra återbetalningstid behöver du kontakta oss via telefon 040-205 600, eller skicka ett meddelande via "Meddelande" i Internetbanken. Återbetalningstiden på ett lån kan både förlängas och förkortas.
Om du får betalningssvårigheter och inte klarar av att betala tillbaka ditt lån ska du kontakta oss snarast möjligt. Detta för att vi ska ha möjlighet att diskutera och försöka hitta en lämplig lösning utifrån din nuvarande ekonomiska situation.
Lån & Spar Bank Mastercard är ett betal- och kreditkort där du varje månad har möjlighet att välja om du vill betala hela eller delar av den kredit du utnyttjat.
Kontaktlös betalning, även kallat blippköp, innebär att du kan göra köp med ditt Mastercard utan att behöva slå pinkoden varje gång. Maximalt belopp för kontaktlös betalning är 400 kr.
Det är tyvärr inte möjligt att upprätta autogiro för att betala på lån hos oss. Önskar du en automatisk dragning så går det bra att upprätta en stående överföring från din bank.
Om du vill göra en betalning behöver du först överföra pengarna du har på ditt bankkonto hos oss till din huvudbank. I nuläget är det inte möjligt att göra betalningar till bank- eller plusgiro från Servicekontot.
Om du har svårt att betala är det viktigt att du kontaktar oss så fort som möjligt. Detta för att vi tillsammans ska kunna diskutera din situation och försöka hitta en lämplig lösning utifrån dina nuvarande ekonomiska förutsättningar.