Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Varför visas inte den totala skulden på e-fakturan?

Lån & Spar Bank Mastercard är ett betal- och kreditkort där du varje månad har möjlighet att välja om du vill betala hela eller delar av den kredit du utnyttjat. Många använder kortet för större köp, som till exempel när en resa eller dyrare kapitalvara ska inhandlas, och vill då dela upp betalningen på ett par månader.

Av den anledningen är det förvalda beloppet i e-fakturan det minsta belopp du ska betala. Du har alltid möjlighet att ändra det förvalda beloppet till ett högre belopp i din Internetbank. Total utnyttjad kredit och dina transaktioner framgår när du öppnar din e-faktura. Du kan alltid göra en eller flera inbetalningar på valfritt belopp till ditt Mastercard.