Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Vad ska jag göra om jag får betalningssvårigheter?

Om du får betalningssvårigheter och inte klarar av att betala tillbaka ditt lån ska du kontakta oss snarast möjligt. Detta för att vi ska ha möjlighet att diskutera och försöka hitta en lämplig lösning utifrån din nuvarande ekonomiska situation.

Vid svårigheter att betala ditt lån ska du i första hand ringa oss på telefon 040-205 600, och i andra hand skicka ett meddelande via menyvalet ”Brevlåda” i Internetbanken. Det är viktigt att du hör av dig så fort som möjligt.