Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar
Par flyttar

Villabanken blir Lån & Spar Bank

nyheter

Vi har sedan 2009 samarbetat med Villaägarnas Riksförbund och erbjudit banktjänster med medlemsförmån under varumärket Villabanken till Villaägarnas medlemmar. I oktober 2020 upphör samarbetet och varumärket.

Banksektorn genomgår stora förändringar som bland annat drivs av förändrade krav från kunder på enkelhet, transparens och en god kundupplevelse. Med en förändrad marknad och nya kundbeteenden, krävs affärsmodeller som minskar komplexiteten och förenklar kundupplevelsen. Därför behöver vi löpande se över strukturen och vårt erbjudande för att möta dig som kund med rätt produkter, i rätt tid och med rätt villkor. Som ett led i detta arbete kommer vi hädanefter enbart vara Lån & Spar Bank.

- Villabanken är ett medlemskoncept, riktat till kunder som bor i villa/radhus. Vår syn är att konceptet, med den utveckling som skett på marknaden, inte längre är tillräckligt attraktivt. Att driva flera olika varumärken kan ur ett kundperspektiv upplevas komplext och ur ett verksamhetsperspektiv driver det kostnader. I slutändan påverkar detta både kundupplevelse och erbjudande, säger Lån & Spar Banks Sverigechef Oscar Thasén.

Samarbetet med Villaägarnas Riksförbund upphör 3 oktober 2020 och i samband med detta läggs varumärket Villabanken ner. Vad förändringen mer betyder för dig som kund kan du läsa om i den information som skickats till dig i din Internetbank. Framöver ser vi fram emot att möta både befintliga och nya kunder under varumärket Lån & Spar Bank.

Lån & Spar Bank har sedan starten på den svenska marknaden 2006 haft en god tillväxt och vi jobbar aktivt med att stärka vårt erbjudande till kreditvärdiga privatpersoner, såväl befintliga som nya. Ett bra exempel på detta är att vi från 15 juli 2020 erbjuder Räntegaranti för våra blancolån, vilket ger dig en trygghet i att du som kund har det bästa erbjudandet på marknaden. Läs mer på lsb.se/rantegaranti eller kontakta oss på telefon 040-205 600!

För mer information om samarbetets upphörande, vänligen kontakta:

Oscar Thasén

Sverigechef

Telefon: 040-205 600

E-post: oscar.thasen@lsb.se

Dela artikel:

facebookTwitterLinkedIn