När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.
Hjälpsektion
Vi lanserar äntligen en app!
nyheter
Ja, det är sant. Appen är äntligen här! Vi kanske inte var först på bollen, men bättre sent än aldrig. Nu är vi väldigt glada att kunna berätta att vi har lanserat en app och tagit steget till att bli digitala fullt ut. Målet med appen är att den ska förenkla för dig som bankkund och göra din bankvardag hos oss ännu bättre. Ladda ner appen och testa den redan idag!
Ni har efterfrågat – vi har lyssnat och utvecklat
När vi frågat er kunder vad vi kan göra för att bli ännu bättre har ett vanligt förekommande svar varit att vi borde utveckla en app. Vi har lyssnat på detta önskemål, och efter en längre period av utveckling och många timmars hårt arbete har vi nu lanserat en första version. Vi hoppas att den kan bidra till både en bättre bankupplevelse och enklare bankvardag hos oss.
Vår app finns självklart tillgänglig för både Android och Iphone. Du kan ladda ner den via App Store eller Google Play.
Smarta funktioner i appen
I stort fungerar appen på samma sätt som vår Internetbank, och du som brukar använda Internetbanken kommer därmed att känna igen en hel del. Däremot finns det några nya funktioner i appen som kan vara bra att känna till och som kan underlätta för dig som kund. Nedan går vi igenom vilka funktioner du når via de olika ikonerna som finns i listen längst ner i appen:
Hem
Via ikonen som ser ut som ett hus kommer du till startsidan. Du väljer själv vilket konto som ska visas på startsidan, och via denna vy kan du enkelt och tydligt se aktuellt belopp på detta konto. Du kan även skrolla längre ner på startsidan för att både ta del av nyheter från oss och hitta information om hur du kan kontakta oss.
Plånboken
När du klickar på plånboksikonen får du en tydlig översikt över alla dina konton, och lån om du har det, i banken. Om du vill ha dina konton i någon särskild ordning kan du enkelt redigera din kontoöversikt via menyvalet ”Inställningar” och underrubriken ”Redigera kontoöversikt” i appens huvudmeny. Då kan du bland annat välja vilket konto som ska visas överst i översikten.
Ringklockan
Via ringklockan hittar du händelser och det så kallade händelsecentret. Här kan du bland annat se dina meddelanden till och från banken, om det finns dokument som ska skrivas under eller om du har några osignerade överföringar som ännu inte godkänts.
Huvudmeny
Längst ner till höger via ikonen med tre vågräta streck når du huvudmenyn. Via huvudmenyn har du möjlighet att exempelvis se dina specifika app- och användarinställningar, lägga till och ändra ditt mobilnummer och din mejladress. Du kan också hitta dina kontoutdrag, årsbesked, låneavier och andra viktiga dokument via menyvalet ”Dokumentarkiv”.
Dina synpunkter är viktiga!
Dina tankar och synpunkter är viktiga för oss och utgör grunden i vårt ständiga utvecklingsarbete. Berätta gärna vad du tycker om vår nylanserade app, och hjälp oss att vidareutveckla och göra den ännu bättre. Appen är till för dig som kund och därför är dina tankar betydelsefulla!
Du får gärna skicka in dina eventuella synpunkter och förbättringsförslag via vårt formulär på hemsidan. Du hittar formuläret under rubriken ”Synpunkter” längst ner på startsidan (lsb.se).
Frågor?
Om du har frågor, eller vill veta mer om vår app, är du välkommen att kontakta oss på telefon 040–205 600. Våra öppettider är helgfria vardagar kl. 09.00-16.00.
Du kan också skicka ett meddelande till oss när du är inloggad i Internetbanken, eller höra av dig direkt via appen om du redan hunnit ladda ner den.
Vi finns här för dig!