Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt blancolån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt blancolån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar
Person studerar resultatet med förstoringsglas

Vi behåller vår fjärdeplats i SKI:s årliga kundnöjdhetsmätning

nyheter

Resultatet av den årliga kundnöjdhetsundersökningen från SKI (Svenskt Kvalitetsindex) är nu presenterat. Vi behåller vår fjärdeplats, men får ett bättre resultat jämfört med förra årets undersökning. 

Vårt resultat

För vår del innebär utfallet av undersökningen att vi behåller den fjärdeplats vi hamnade på förra året. Trots det får vi högre totalpoäng jämfört med föregående år, och ligger i och med det strax över branschsnittet. 

Resultatet ger oss värdefulla insikter och hjälper till att peka ut riktningen för vårt fortsatta arbete med att utveckla såväl våra produkter och tjänster som vår kundservice. Utfallet bidrar med viktiga lärdomar, och nu fortsätter vi arbetet med att bli en ännu bättre bank.

Så här kommenterar Lån & Spar Banks Sverigechef, Pontus von Sydow, resultatet av kundnöjdhetsundersökningen: "Privatlån är ett område där konkurrensen är hård. Att vi ligger över branschsnittet visar att vår strategi med enkelhet, transparens och god service är rätt väg framåt. Vi är lyhörda för kundernas behov och strävar hela tiden efter att utveckla vårt erbjudande."  

Insikter från årets undersökning

I SKI:s eget pressmeddelande framgår att det finns tydliga skillnader i kundnöjdhet mellan olika finansiella tjänster och aktörer. Undersökningen pekar också på att framgångsfaktorer inom branschen är transparens, enkelhet och en aktiv kunddialog.

Tack för era åsikter

Vi vill tacka alla kunder som tagit sig tid att delta i undersökningen. Era synpunkter, tankar och åsikter betyder mycket för oss, och är helt avgörande i vårt fortsatta arbete med att utveckla och förbättra kundupplevelsen. Vår ambition är alltid att bli bättre på det vi gör, och då behöver vi veta vad ni tycker.  

Mer om SKI:s undersökning

SKI har över 30 års erfarenhet av att mäta kundnöjdhet. Varje år analyserar de bland annat hur kunder upplever sin bank utifrån produktkvalitet, service, prisvärdhet och förtroende. 

Läs mer om undersökningen

Dela artikel:

facebookTwitterLinkedIn