Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt privatlån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar
En väg i Sverige en höstdag

Samarbete med M Sverige avslutas

nyheter

Vårt nuvarande samarbete med medlemsorganisationen M Sverige avslutas i slutet av mars månad.

I snart 5 år har vi samarbetat med M Sverige, landets största konsumentorganisation för bilister och andra trafikanter. Genom detta samarbete har vi erbjudit deras medlemmar runt om i Sverige banktjänster med extra förmånliga villkor.

Sedan en tid tillbaka har förutsättning för samarbetet med M Sverige ändrats, till stor del med anledning av förändrade förutsättningar och nya utmaningar på marknaden. Efter en tids dialog och gemensamma utvärderingar har det beslutats att samarbetet ska avvecklas. 

Vad händer nu?

Samarbetet med M Sverige upphör 31 mars 2025. Du som är kund hos oss och påverkas av den här förändringen kommer få mer information i din Internetbank. I den informationen framgår tydligt vad som sker i samband med avslut av nuvarande samarbete, när det sker och vad det innebär för dig. 

Den här kommande förändringen innebär vidare att nyförsäljning av bankprodukter med särskilda medlemsförmåner upphör. Från och med fredag 31 januari 2025 är det inte längre möjligt att ansöka om Medlemslån med ränterabatt eller Sparkonto Medlem. Befintliga banktjänster med medlemsvillkor förblir oförändrade fram till dess att samarbetet avslutas den 31 mars 2025. 

Frågor?

Om du har frågor som rör ditt medlemskap kan du kontakta M Sveriges medlemsservice på telefon 020-21 11 11, eller skicka ett mejl till service@msverige.se.

Har du frågor om våra banktjänster är du alltid välkommen att höra av dig till oss på Kundservice. 

För mer information om avslut av samarbete, vänligen kontakta:
Pontus von Sydow
Sverigechef
Telefon: 040-205 600
E-post: pontus.von.sydow@lsb.se

Dela artikel:

facebookTwitterLinkedIn