Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Varför får jag sms vid kortköp/uttag i utländsk valuta?

När du använder ditt Lån & Spar Bank Mastercard för köp eller uttag i en annan valuta än svenska kronor (SEK) skickas ett sms till dig med information om aktuell transaktion. Avsikten med denna notifiering är att tydliggöra vilken växelkurs som tillämpas vid dessa kortköp och uttag, samt upplysa om vilken valutaväxlingsavgift som tillkommer.

Alla svenska kortutgivare är i enlighet med en EU-förordning (lag på EU-nivå, gäller i alla medlemsländer) skyldiga att göra utskick av sms enligt ovan. Läs mer här.