Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Kan jag avsluta mitt Låneskydd?

Det Låneskydd som vi erbjuder är en frivillig gruppförsäkring och kan därmed säga upp när som helst under lånets löptid. För att avsluta Låneskyddet loggar du in i Internetbanken med ditt BankID och skickar din avslutsbegäran som ett meddelande via menyvalet ”Brevlåda”. Är ni två låntagare och båda tecknat Låneskydd behöver även medlåntagaren begära avslut enligt samma princip för att säga upp sin försäkring.

Vill du veta mer om Låneskydd? 

Här kan du läsa om alla fördelar med att vara försäkrad. Har du frågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss, vi finns här för dig!