Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt blancolån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt blancolån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Välkommen till oss!

Vi är väldigt glada att du valt att bli kund hos oss! Här kommer du att trivas. På denna sida har vi samlat information som kan vara bra för dig att känna till och för att ge dig en bättre och enklare bankvardag. 

En kvinna ler och vinkar
En kalender, några mynt, och en nål för rätt datum

Betalning av ditt lån

Vi vill göra det enkelt för dig att hålla koll på dina lånebetalningar och slippa tråkiga överraskningar. Nedan guidar vi dig steg för steg för att komma igång med det alternativ som du valt.

Du har valt antingen autogiro eller betalning via överföring till ditt servicekonto som betalningsalternativ.

Betalning via autogiro

Det belopp du ska betala hittar du i ditt kreditavtal eller betalplan. Du kan se dessa i internetbanken eller i vår app. Kreditavtalet och betalplanen finns under "Dokument" och därefter "Dokumentarkiv". Se till att ha pengar på kontot senast klockan 00:01 den dag pengarna ska dras, annars genomförs inte betalningen.

Fördelarna med autogiro är att pengarna dras från ditt konto automatiskt på rätt dag och du slipper tänka på det.

Betalning via överföring till servicekonto

  • Logga in i din ordinarie bank. Välj menyvalet att föra över pengar.
  • Ange belopp, clearing- och kontonummer. Hur mycket du ska betala varje månad samt till vilket konto pengarna ska överföras framgår av din låneavi.
  • Signera och godkänn din överföring

Våra tips 

  1. Skapa en stående överföring för att underlätta dina inbetalningar.
    De fyra första siffrorna är clearingnummer (9630-9639) resterande är kontonummer.
  2. Månadsbeloppet bör dras senas den 27:e varje månad från ditt lönekonto så att pengarna finns på ditt servicekonto innan den sista bankdagen varje månad. Vi drar alltid pengarna den sista bankdagen i månaden.

Trygghet när du behöver den som mest

Med vårt låneskydd är du förberedd om livet plötsligt förändras. Försäkringen hjälper dig att betala ditt lån om du till exempel skulle bli sjukskriven, bli uppsagd eller behöva vårda en närstående. En extra trygghet, helt frivillig, men ovärderlig när den behövs.

Ansvarig försäkringsgivare är Gjensidige Forsikring ASA, Svensk filial.

En kvinna sitter och lyssnar på musik i sin säng med en kopp kaffe
En tjej som ler och visar upp vår mobilapp

App och internetbank

I vår app och internetbank kan du se dina låneinbetalningar, låneavier, kontoutdrag och du kan enkelt skicka meddelande till oss. Vår app finns i App Store eller Google Play. 

Du loggar in i internetbanken här.

Hittar du inte det du söker i appen kan du ta hjälp av våra appguider här.