Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Hur lägger jag upp en stående överföring för att återbetala på mitt lån?

För att registrera en stående överföring behöver du uppge:


* Clearing- och kontonummer,


* Avibelopp, (belopp att återbetala varje månad) 


* Dag i månaden du vill att den stående överföringen ska utföras. 

På så vis sköts överföringen automatiskt och du slipper oroa dig för onödiga dröjsmålsavgifter. Är du osäker på hur du skapar en stående överföring ber vi dig vänligen kontakta den bank från vilken du avser att överföra pengar ifrån.


Tänk på! Vi debiterar månadens avibelopp från ditt Servicekonto sista bankdagen i varje månad.


Har du ytterligare frågor är du alltid välkommen att skriva till oss i Internetbanken, eller ringa oss på telefon 040–205 600.