Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar
Överföringar av pengar

Överföringar

Från ett gemensamt konto där ena kontohavaren avlider kan den andra kontovaren inte göra egna uttag via Internetbanken. Önskas hjälp med överföringen är kontohavaren välkommen att kontakt oss per telefon eller via meddelande i Internetbanken.  

För att registrera en stående överföring behöver du uppge:


* Clearing- och kontonummer,


* Avibelopp, (belopp att återbetala varje månad) 


* Dag i månaden du vill att den stående överföringen ska utföras. 

Läs mer

Swedbank/Sparbankerna har ett clearingnummer på fem siffror, angivet xxxx-x. Du ska enbart använda de fyra första siffrorna. Fyll sedan på med ditt kontonummer direkt efter. Alla siffror anges i en följd utan mellanrum, punkter eller bindestreck.

En stående överföring innebär att pengar överförs automatiskt till vald mottagare vid valt intervall, till exempel månads- eller kvartalsvis.

Läs mer

Vi tar inte ut någon avgift för insättningar till och uttag från konton i Lån & Spar Bank. Det innebär att det är kostnadsfritt att göra överföringar.

Det går att schemalägga en överföring i Internetbanken. För att göra det klickar du på "Idag" i fältet för datum i överföringsvyn. Välj sedan önskat datum i kalendern som visas.

Tänk på att det måste finnas täckning på kontot det datum du vill att överföringen ska genomföras. 

Läs mer

Det går att avbryta en banköverföring om pengarna ännu inte dragits från ditt konto. Är du osäker på om pengarna är dragna från ditt Servicekonto kan du höra av dig till oss.

En överföring kan bli nekad om du inte har täckning för det belopp du vill överföra. Så länge det finns tillräckligt med pengar på ditt konto och du har angivit korrekta kontouppgifter till mottagaren (clearing och kontonummer), ska överföringen gå att genomföra.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer

När du ska överföra pengar till en bank med ett femsiffrigt clearingnummer ska den sista femte siffran inte anges. Om aktuellt clearingnummer exempelvis är 8214-5 så anger du bara 8214 följt av kontonummer.

Läs mer