Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Vilka uppgifter behövs för att lösa lån?

Vilka uppgifter som krävs för att lösa lån kan variera beroende på vilken bank eller kreditgivare lånet finns hos. En bra tumregel i sammanhanget är att du alltid ska ha så mycket information som möjligt om aktuella lån/krediter.

I listan nedan kan du se vilken information som, i de flesta fall, behövs vid lösen av lån. En del av dessa uppgifter kan du hitta på din senaste låneavisering. Tänk dock på att den totalsumma som krävs för att lösa lånet oftast inte kan utläsas på låneaviseringen.

Vår rekommendation är alltid att du kontaktar den bank/kreditgivare som lånet finns hos. Detta för att du ska vara säker på att du får korrekta lösenuppgifter, samt att lånet faktiskt blir löst det datum du önskar.

Information som behövs vid lösen av lån:

  • Uppgifter om vilken bank/kreditgivare lånet finns hos
  • Totalbelopp som krävs för lösen av lån
  • Aktuellt lånenummer/kreditnummer
  • Bankens/kreditgivarens bankgiro eller plusgiro
  • OCR-/referensnummer eller meddelande som ska anges vid inbetalning