När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.
Hur kan vi hjälpa dig?
Frågor & svar
Hjälpsektion
Frågor om lån
Banker och kreditmarknadsbolag har banksekretess. Detta innebär att alla uppgifter som rör en bankkunds mellanhavanden med en bank eller ett kreditmarknadsbolag faller under sekretess, oavsett om det rör sig om skriftliga eller muntliga uppgifter.
Din låneansökan behandlas normalt sett direkt när den skickas in. Handläggningstiden kan dock i enskilda fall vara något längre. Hör av dig till oss om du inte fått någon återkoppling inom 2 bankdagar. Och kom ihåg att kontrollera din inkorg och skräppost i mejlen.
Om du vill avsluta ett konto hos oss behöver du skicka ett meddelande i Internetbanken.
Det ska löna sig att vara medlem. Därför får medlemmar i någon av de organisationer som vi samarbetar med bland annat ränterabatt på lån hos oss.
Vi erbjuder annuitetslån och det innebär att beloppet att betala varje månad är samma under hela avbetalningstiden. I början av låneperioden består månadsbetalningen till största del av ränta och med tiden minskar räntedelen och andelen amortering ökar.
Om du höjer lånet under karenstiden eller den tid du har rätt till ersättning från försäkringen, påverkar höjningen inte den pågående ersättningens storlek. Kontakta oss på telefon 040-205 600 för att diskutera möjligheterna till en höjning av lån.
För närvarande kan vi inte erbjuda lån till dig som är egenföretagare eller har för avsikt att finansiera uppstart av företag.
I din ansökan om lån eller kreditkort ska du räkna med de barn som du har försörjningsplikt för. Det vill säga barn som du är vårdnadshavare till och som inte har fyllt 18 år eller 21 år om barnet/ungdomen studerar på gymnasienivå.
Du kan finansiera ditt bilköp med Lån & Spar Banks Billån, oavsett om du köper bilen av en bilfirma eller av en privatperson.