Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar
Hand med pengar som symboliserar att låna pengar

Frågor om lån

Den som företräder dödsboet kan ringa in till oss och meddela att betalningsuppgifter önskas så kommer detta sedan skickas ut per post till dödsboet. 

I denna fråga är steg 1-3 desamma. Innan någon ändring på lånet görs så inväntar vi:

•    Bouppteckning

•    Beslut från Gjensidige (om Låneskydd fanns)

Läs mer

Banker och kreditmarknadsbolag har banksekretess. Detta innebär att alla uppgifter som rör en bankkunds mellanhavanden med en bank eller ett kreditmarknadsbolag faller under sekretess, oavsett om det rör sig om skriftliga eller muntliga uppgifter.

Läs mer

Din låneansökan behandlas normalt sett direkt när den skickas in. Handläggningstiden kan dock i enskilda fall vara något längre. Hör av dig till oss om du inte fått någon återkoppling inom 2 bankdagar. Och kom ihåg att kontrollera din inkorg och skräppost i mejlen.

Läs mer

Om du vill avsluta ett konto hos oss behöver du skicka ett meddelande i Internetbanken.

Läs mer

Det ska löna sig att vara medlem. Därför får medlemmar i någon av de organisationer som vi samarbetar med bland annat ränterabatt på lån hos oss.

Läs mer

För att ansöka om lån skickar du in en låneansökan via vår hemsida. Du får sedan svar på din ansökan direkt och kan se ditt erbjudande när du är inne i vårt kompletteringssteg.

Läs mer

Vi erbjuder annuitetslån och det innebär att beloppet att betala varje månad är samma under hela avbetalningstiden. I början av låneperioden består månadsbetalningen till största del av ränta och med tiden minskar räntedelen och andelen amortering ökar.

Läs mer

Om du höjer lånet under karenstiden eller den tid du har rätt till ersättning från försäkringen, påverkar höjningen inte den pågående ersättningens storlek. Kontakta oss på telefon 040-205 600 för att diskutera möjligheterna till en höjning av lån.

Läs mer

För närvarande kan vi inte erbjuda lån till dig som är egenföretagare eller har för avsikt att finansiera uppstart av företag.