Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Kan jag höja kreditgränsen på mitt Lån & Spar Bank Mastercard (kreditkort).

Om du önskar höja din kreditgräns (beviljad kredit) på ditt kreditkort (Lån & Spar Bank Mastercard) behöver du göra en ansökan om höjning av krediten på vår hemsida. Tänk på att, i din ansökan, ange det nya totala kreditbeloppet du önskar på ditt kreditkort. När ansökan är ifylld och inskickad gör vi en kreditprövning med tillhörande kreditupplysning. 

Om ansökan om höjning av kreditbeloppet beviljas skickas nytt avtal till din folkbokföringsadress för underskrift. När handlingar är underskrivna, återsända i retur och mottagna av oss registrerar vi höjning av kreditbeloppet enligt avtal. När allt är klart får du en bekräftelse i Internetbanken.