När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.
Hur kan vi hjälpa dig?
Frågor & svar
Hjälpsektion
Kort
Du betalar en årsavgift per kort och år. I de fall det finns kort och extrakort utgår två årsavgifter.
Om du vill avsluta ditt Mastercard fyller du i, skriver under och skickar in en avslutsblankett till oss. Längst ner på blanketten finns en frisvarsadress som du kan använda. Kom ihåg att spärra ditt kort genom att ringa Spärrservice på 040-205 698 (från utlandet +46 (0)40 205 698).
Clearingnumret till ditt konto är ett fyrsiffrigt nummer mellan 9630 och 9639. Uppgifter om ditt clearingnummer och kontonummer hittar du i din Internetbank, ditt kreditavtal eller din låneavi.
Lån & Spar Banks clearingnummer är ett tal mellan 9630 och 9639, 4 siffror.
Om du vill veta ditt specifika clearingnummer hittar du det i ditt kreditavtal eller din låneavi.
De korttransaktioner som du kommer bli notifierad om via sms är kortköp i fysiska eller onlinebaserade butiker och kontantuttag i uttagsautomater, förutsatt att köpet/uttaget görs i annan valuta än svenska kronor (SEK).
När du använder ditt Lån & Spar Bank Mastercard för köp eller uttag i en annan valuta än svenska kronor (SEK) skickas ett sms till dig med information om aktuell transaktion.
Om du inte vill lämna ut ditt mobilnummer, eller om vi av annan anledning saknar uppgifter om ditt aktuella nummer, kommer inget sms att skickas i samband med kortköp/uttag i utländsk valuta.
Innan giltighetstiden löpt ut kommer du att få ett nytt kort per automatik. Du behöver helt enkelt inte göra något, allt sköter sig själv.
Om du har glömt din PIN-kod kontaktar du oss så beställer vi en ny till dig. Om någon har kommit över (eller om du misstänker att någon kommit över) din PIN-kod ska du omedelbart ringa Spärrservice för att spärra kortet.