Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar
Kreditkort

Kort

Du betalar en årsavgift per kort och år. I de fall det finns kort och extrakort utgår två årsavgifter.

Läs mer

Om du önskar höja din kreditgräns (beviljad kredit) på ditt kreditkort (Lån & Spar Bank Mastercard) behöver du göra en ansökan om höjning av krediten på vår hemsida.

Läs mer

Om du vill avsluta ditt Mastercard fyller du i, skriver under och skickar in en avslutsblankett till oss. Längst ner på blanketten finns en frisvarsadress som du kan använda. Kom ihåg att spärra ditt kort genom att ringa Spärrservice på 040-205 698 (från utlandet +46 (0)40 205 698).

Läs mer

Clearingnumret till ditt konto är ett fyrsiffrigt nummer mellan 9630 och 9639. Uppgifter om ditt clearingnummer och kontonummer hittar du i din Internetbank, ditt kreditavtal eller din låneavi.  

Läs mer

Lån & Spar Banks clearingnummer är ett tal mellan 9630 och 9639, 4 siffror. 

Om du vill veta ditt specifika clearingnummer hittar du det i ditt kreditavtal eller din låneavi.

Läs mer

De korttransaktioner som du kommer bli notifierad om via sms är kortköp i fysiska eller onlinebaserade butiker och kontantuttag i uttagsautomater, förutsatt att köpet/uttaget görs i annan valuta än svenska kronor (SEK).

Läs mer

När du använder ditt Lån & Spar Bank Mastercard för köp eller uttag i en annan valuta än svenska kronor (SEK) skickas ett sms till dig med information om aktuell transaktion.

Läs mer

Om du inte vill lämna ut ditt mobilnummer, eller om vi av annan anledning saknar uppgifter om ditt aktuella nummer, kommer inget sms att skickas i samband med kortköp/uttag i utländsk valuta.

Läs mer

Innan giltighetstiden löpt ut kommer du att få ett nytt kort per automatik. Du behöver helt enkelt inte göra något, allt sköter sig själv.

Läs mer

Om du har glömt din PIN-kod kontaktar du oss så beställer vi en ny till dig. Om någon har kommit över (eller om du misstänker att någon kommit över) din PIN-kod ska du omedelbart ringa Spärrservice för att spärra kortet.

Läs mer