Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Kan jag ha autogiro?

Det är tyvärr inte möjligt att upprätta autogiro för att betala på lån hos oss. Önskar du en automatisk dragning så går det bra att upprätta en stående överföring från din bank. En stående överföring har samma funktion som autogiro, skillnaden är att det avser en överföring till konto och inte en autogirobetalning till företag.

För att upprätta en stående överföring behöver du ange ditt Servicekontonummer och aktuellt månadsbelopp. Aktuellt månadsbelopp dras senast den 25-27:de månatligen från ditt lönekonto. Vi drar alltid från Servicekontot den sista bankdagen varje månad. Du hittar alltid dina betalningsaviseringar via menyvalet "Brevlåda" och underrubriken ”Brev från banken”.