Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Varför behöver jag verifiera min inkomst?

Som ett led i vår låneprocess kan det bli aktuellt med en inkomstkontroll. Det innebär att vi i vissa fall behöver bekräfta den inkomst du angett i din låneansökan. Syftet med kontrollen är att tillvarata dina intressen och, i möjligaste mån, undvika att du utsätts för onödiga ekonomiska risker. I nuläget görs inkomstkontrollen genom kontakt med din arbetsgivares löneavdelning. Inkomstkontrollen påverkar inte din kreditvärdighet.