Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Kan min bank lösa lån i Lån & Spar Bank?

Ja, din bank kan lösa lån som du har i Lån & Spar Bank. För att göra det ska en handläggare på aktuell bank kontakta oss på telefon 040-205 600. Vi kontrollerar och säkerställer att handläggaren ringer från den bank/det kreditinstitut som personen uppger. Om allt är korrekt lämnar vi samtliga uppgifter som krävs för att lösa lånet (så kallade lösenuppgifter). I samband med att lösenuppgifter lämnats till en bank/kreditgivare skickar vi alltid en bekräftelse till dig i Internetbanken. Av bekräftelse framgår vilka uppgifter vi lämnat och till vilken bank/kreditgivare dessa förmedlats.