Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Kan jag spärra mitt personnummer för låneansökningar?

Vi har inte möjlighet att spärra ditt personnummer för nya låneansökningar. Om du misstänker att någon annan gjort en ansökan med dina personuppgifter ska du kontakta Polisen. Vid misstänkt bedrägeri kan du också vända dig direkt till kreditupplysningsföretagen för att tillfälligt spärra ditt personnummer för nya kreditupplysningar.