Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Kan jag lösa mitt lån när jag vill?

Ja, du kan lösa ditt lån när du vill. Vi tar inte ut någon avgift när du vill lösa lånet i förtid. Tänk dock på att det alltid tillkommer en upplupen ränta fram till den dag då lånet ska lösas. Därför är det viktigt att du kontaktar oss för att få korrekta lösenuppgifter. Skicka ett meddelande i Internetbanken eller ring oss på telefon 040-205 600 så hjälper vi dig.

Om du vill lösa ditt lån med anledning av att du har fått ett bättre erbjudande från en annan bank kan du nyttja vår Räntegaranti. Räntegarantin innebär att vi, i de fall du uppfyller grundkriterierna för garantin, kommer matcha erbjudandet från den andra banken och ge dig ytterligare 10 räntepunkter i rabatt som tack för att du väljer att stanna hos oss. Läs mer här.