Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Hur nyttjar jag Räntegarantin?

För att kunna nyttja vår Räntegaranti behöver du uppfylla vissa villkor.

Om du uppfyller villkoren är du välkommen att skicka in underlaget med ditt låneerbjudande från annan bank/kreditgivare till oss. Underlaget skickas som skärmbild eller pdf-fil i Internetbanken. När du har beviljas räntesänkningen får du ett dokument i Internetbanken. Skriv ut dokumentet och signera. Posta sedan till Lån & Spar Bank, Box 4114, 203 12 Malmö. När vi har mottagit ditt signerade dokument och ändrat räntan på ditt lån, får du en bekräftelse via Internetbanken.