Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Hur höjer jag mitt befintliga lån?

Om du vill höja ditt lån behöver du skicka in en ny låneansökan. När du anger önskat lånebelopp ska du utgå från ditt befintliga lån och lägga till den summa du vill höja lånet med. Den nya totalsumman består av befintligt lån och önskad höjning.

Om du vill höja ditt lån behöver du skicka in en ny låneansökan. När du anger önskat lånebelopp ska du utgå från ditt befintliga lån och lägga till den summa du vill höja lånet med. Den nya totalsumman består av befintligt lån och önskad höjning.

Räkneexempel

Du har ett befintligt lån på 100 000 kr och vill höja lånet med 50 000 kr. I din ansökan om höjning ska du då ange lånebeloppet 150 000 kr (100 000 kr + 50 000 kr).