Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Behöver jag vara kund, eller byta bank, för att samla lån?

Nej, du behöver inte vara kund för att ansöka om att samla dina lån hos oss. Däremot blir du kund i Lån & Spar Bank om du väljer att samla lånen här. Det i sig innebär inte heller att du behöver byta bank, utan det går bra att ha engagemang (så som lån, kort, sparande eller dylikt) hos olika banker samtidigt. Idag är det faktiskt ganska vanligt att man exempelvis har en bank för sina kort, löneutbetalningar och huslån, en annan bank för lån utan säkerhet (blancolån) och en tredje bank för sparande.