Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Hur fungerar säker internethandel?

För att kortköp på internet ska vara så säkra som möjligt krävs att du godkänner köpen med ditt BankID. Vid köptillfället kommer du därför bli ombedd att både ange dina unika kortuppgifter och verifiera aktuell transaktion med ditt BankID. Om du inte har möjlighet att verifiera köpet med BankID kommer transaktionen inte att genomföras.

Har den butik på internet i vilken du önskar göra ditt köp inte stöd för säkra kortbetalningar finns också en risk att köpet inte kan godkännas och genomföras.