Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

Läs mer

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Distansavtal och ångerrätt

När du ingår avtal om banktjänster med Lån & Spar Bank omfattas du av Distansavtalslagen samt Konsumentkreditlagen. Det innebär bland annat att du har 14 dagars ångerrätt från den dag då avtal om tjänst ingicks.

Vill du utnyttja din ångerrätt kontaktar du oss via telefon, internetbanken eller post. Kontaktuppgifterna hittar du längst ned på sidan. Eventuella kostnader som vi kan ha i samband med att du utnyttjar ångerrätten kan du som kund få stå för.

Vill du nyttja ångerrätten för ett kreditavtal har Lån & Spar Bank rätt till ränta enligt avtal under den tid krediten har funnits. Referenser: Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler och Konsumentkreditlag(2010:1846)