Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Hur avslutar jag ett konto i Lån & Spar Bank?

Om du vill avsluta ett konto hos oss behöver du skicka ett meddelande i Internetbanken. Logga in med ditt BankID och skicka ditt önskemål om avslut, tillsammans med uppgifter om till vilket konto (Bank, clearingnummer och kontonummer) vi ska överföra eventuell behållning på kontot, via menyvalet ”Meddelande”. Det går även bra att vända sig till sin huvudbank och be dem att skicka ett så kallat avslutsuppdrag till oss.

Äger du kontot tillsammans med en annan person behöver ni båda skicka ett meddelande enligt samma princip. Om uppdraget kommer från din andra bank behöver både du och medkontohavaren begära och godkänna avslutsuppdraget från den andra banken.