Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Varför har Lån & Spar Bank gjort en kreditupplysning på mig?

Vi gör en kreditupplysning när du skickar in en låneansökan. Är ni två sökande görs en upplysning på båda två. Detta godkänner du i din ansökan. En kreditupplysning görs också när du ansöker om ett nytt Mastercard, höjer kreditgränsen på ditt kort eller begär vissa villkorsändringar av lån. Alla våra kreditupplysningar görs via UC.