Hur kan vi hjälpa dig?

Frågor & svar

Hjälpsektion

CHAT CLOSED

Har du en fråga?

Vanliga frågor & svar

När du ska betala på ditt lån gör du, varje månad, en kontoöverföring till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank. Ett tips är att skapa en stående överföring från din ordinarie bank till ditt servicekonto.

Läs mer

Vi betalar vanligen ut ditt lån inom 24 timmar (bankdagar) efter att du har skrivit under dina digitala lånehandlingar med ditt BankID. Pengarna betalas ut till Servicekontot i Lån & Spar Bank.

I vår Internetbank kan du enkelt överföra pengar till önskat konto i annan bank. Tänk på att du måste ha uppgifter om både clearingnummer och kontonummer till mottagaren.

Läs mer
Visa fler vanliga frågor och svar

Hur löser jag mitt lån?

Om du vill lösa ditt lån innan sista återbetalningsdagen, även kallat förtidslösen, ska du kontakta oss på telefon 040-205 600, eller skicka ett meddelande i Internetbanken. Detta för att du ska få uppgifter om vilken totalsumma som krävs för att lösa lånet i sin helhet samt hur och när pengarna ska överföras till ditt Servicekonto i Lån & Spar Bank.

Viktigt att tänka på!


Utöver aktuell kapitalskuld (som du kan se när du är inloggad i Internetbanken) tillkommer det en upplupen ränta fram till den dag då lånet ska lösas. Du kan inte se/ta fram den upplupna räntan på egen hand i din Internetbank, den behöver beräknas av oss. När du har alla uppgifter som krävs för att lösa ditt lån överför du överenskommen summa till ditt Servicekonto här i banken. Det är viktigt att pengarna finns på ditt konto i Lån & Spar Bank senast det datum som du och vår handläggare kommit överens om.

Har du fått ett lån med lägre ränta?

Kom ihåg att du kan nyttja vår Räntegaranti om du blivit erbjuden en bättre ränta av en annan bank/kreditgivare. Uppfyller du grundkriterierna för vår garanti matchar vi den ränta du blivit erbjuden av den andra aktören, och ger dig dessutom en extra ränterabatt på 10 räntepunkter. Som lägst kan vi erbjuda vår aktuella frånränta (se aktuella räntor här).